«Մտածող մարդը չի կարող ինքն իրեն խափել շարունակական ու անարդյունք գործողություններով»
Advertisement 1000 x 90

«Մտածող մարդը չի կարող ինքն իրեն խափել շարունակական ու անարդյունք գործողություններով»

Երբ Հայաստանի պետական կառավարման համակարգում մի որոշ ժամանակ աշխատում ես, հետն էլ մտածել գիտես ու հարմարվող չես, ապա գալիս ես հետևյալ հանգրվանին: Կա երկու ճանապարհ:

Առաջին, թողնել կառավարում կոչեցյալ խեղկատակությունը` առանց հետ նայելու և զբաղվել արմատապես տարբերվող մեկ այլ գործով:

Երկրորդ, եթե ամեն դեպքում պետությանդ վատ վիճակը քեզ հանգիստ չի տալիս և ուզում ես փոխելու մեջ գործուն մասնակցություն ունենալ, գնում ես հեռու պատասխաններ փնտրելու` այլ եղանակով ներգրավվելու համար: Դա սովորելու գործընթացն է:

Երբ մուտք ես գործում կառավարման լավագույն համալսարան, քեզ սովորաբար հետևյալ հարցադրումն են անում: Դու գալիս ես մի երկրից, ուր մեր համալսարանում ստացած գիտելիքները դժվար թե պետք գան, քանի որ ձեր մոտ որոշումներ կայացնողները որակյալ կառավարումից տեղյակ չեն և համակարգը այս գիտելիքների և կարողությունների կարիքը չունի: Ի՞նչ ես անելու:

Վերադառնում ես Հայաստան, շատ կարճ ժամանակ անց հասկանում ես, որ պետական համակարգը այլևս քո տեղը չէ: Եվ նաև հիշում ես, որ քեզ սրա մասին զգուշացրել էին, բայց դու լուրջ չէիր ընդունել:

Ամեն դեպքում, քանի որ միևնույն է քեզ հանգիստ չի տալիս երկրի վատ վիճակը, սկսում ես փորձագիտական աշխատանքով զբաղվել` հույս ունենալով, որ գիտելիքդ ու կարողությունդ թեկուզ անուղղակի ձևով կծառայի պետությանդ: Ինչ-որ պահից սկսած հասկանում ես, որ սա էլ է անիմաստ. Միջազգային կառույցների խորհրդատվությունը հիմնականում մնում է հաշվետվություններում չկարդացված և չկիրառված, քանի որ փոփոխությունների խորքային ընկալում չկա: Հետզհետե գալիս ես նրան, որ ամեն դեպքում փոփոխությունները քաղաքական ճանապարհով պետք է լինեն:

Այս գիտակցումից մի որոշ ժամանակ անց, երբ քիչ թե շատ ծանոթացել ես քաղաքական դաշտին և խաղացողներին, հասկանում ես, որ վիճակը շատ ավելի հոռի է, քան դու պատկերացնում էիր: Հասկանում ես, որ քո երկրում քաղաքականություն կոչեցյալը անձերի շուրջ հակամարտություն է, այլ ոչ թե գաղափարների շուրջ պայքար:

Այս գիտակցումից հետո հետաքրքիրը դեռ հաջորդիվ է. Սա այն վիճակն է, երբ չես կարողանում որոշել, բա հիմա ինչով զբաղվել, որ ամեն դեպքում երկրումդ առարկայական ու որակական փոփոխություններ լինեն: Այստեղ հետ ես գնում սկզբի գրված երկու տարբերակին` մի քիչ այլ ձևաչափով: Ու այստեղ ամեն ինչ ավելի է բարդանում:

Փոփոխություններ նմանակող առանց գաղափարախոսության միկրո գործողություններն ինքնախաբկանք են, օնանիզմի պես մի բան. Դրանց թվում է օրինակ ինքնանպատակ առանց բովանդակության և խորքային ընկալման քաղաքացիական ակտիվիզմը, քանի որ սրանք արդյունքում ինչ-որ մեկի կողմից օգտագործվում են իրենց քաղաքական նպատակների համար, ինչպես օրինակ վարվեց Նիկոլը:

հ.գ.

Ինչու սա այսօր հիշեցի:

Մի քանի ամիս առաջ միջազգային կառույցներից մեկի ներկայացուցիչների հետ խոսում էինք կրթության շատ վատ որակի և մեր ԵՊՀ խայտառակ վատ վիճակի մասին: Ասեցի անհույս է, որ Կրթության նախարարությունը կդառնա փոփոխությունների առաջամարտիկ: Չհամաձայնվեցին` ասելով, որ այնտեղ մի աղջիկ կա Արևիկ անունով, որի ներկայությունը այդ նախարարությունում հուսադրող է: Ես Արևիկին չեմ ճանաչում, բայց ասեցի, որ եթե նա իրոք ձեր նշած մարդն է, ապա շուտով նա կլքի այդ ճահիճը: Դե մի պարզ պատճառով, մտածող մարդը չի կարող ինքն իրեն խափել շարունակական ու անարդյունք գործողություններով, երբ լուծումները քաղաքական են, իսկ ներկայի քաղաքական պատասխանատուները` անգլուխ:

Այսօր տեղեկացա, որ Արևիկը գնում է «սովորելու»:

հ.գ.գ

Չգիտեմ որևէ մի դեպք, որ իմ նշած ճանապարհով անցած անձը հիմա պետական համակարգում է, ու արժեք է ստեղծում: Սա ուղղակի անհնար է: Հատկապես հիմա:

Հովհաննես Ավետիսյանի ֆեյսբուքյան էջից:



Նման նյութեր