Ռեբրենդինգից հետո Facebook-ը կորցրել է ավելի քան 500 միլիարդ դոլար
Advertisement 1000 x 90

Ռեբրենդինգից հետո Facebook-ը կորցրել է ավելի քան 500 միլիարդ դոլար

Facebook-ը Meta վերանվանվելուց հետո վերջին հինգ ամիսների ընթացքում Մարկ Ցուկերբերգի ընկերությունը կորցրել է ավելի քան 500 միլիարդ դոլար, գրում է New York Mag-ը։ Պարբերականը նշում է, որ լիովին արդարացի չի լինի դրա համար մեղադրել միայն ռեբրենդինգին, իսկ կորպորացիայի քաղաքականությունն այս ժամանակահատվածում անվանել է «ինքնահրկիզման ակտ»։

Միայն փետրվարին Meta-ի բաժնետոմսերի արժեքը ֆոնդային շուկաներում նվազել է 30%-ով։ Բացի անվանափոխությունից, սա պայմանավորված է մի շարք պատճառներով։ Մասնավորապես, ամսագիրը նշում է Google-ի և Apple-ի գաղտնիության քաղաքականության խստացումը իրենց հարթակներում՝ որպես հիմնականներից մեկը, ինչը լրջորեն սահմանափակում է Meta-ի գովազդային հնարավորությունները և «հետ պահում» դրա բիզնես մոդելը: Այն բանից հետո, երբ ընկերությունները թույլ տվեցին օգտվողներին անջատել տեղեկատվության փոխանակումը հավելվածների մշակողների հետ, իրավիճակը գրեթե աղետալի դարձավ Meta-ի համար: Ինչպես հաղորդում է The Wall Street Journal-ը, այս փոփոխության հետևանքները այնքան ուժեղ են դարձել, որ գովազդատուները սկսել են իրենց գովազդային բյուջեն զանգվածաբար տեղափոխել Google-ին, քանի որ Facebook-ի թիրախավորումն այլևս ձեռնտու չէ:

New York Mag-ը նշում է, որ օգտատերերն իսկապես հրաժարվում են գովազդներից, որոնք փոխվել են Google-ի և Apple-ի գաղտնիության քաղաքականության պատճառով: Բացի այդ, ներկա իրավիճակը ցույց է տալիս, որ Facebook-ը և այլ Meta հարթակներ գործնականում չեն կարողանում մրցակցել TikTok-ի նման ավելի երիտասարդ հարթակների հետ։ Հրատարակությունը նշում է, որ Facebook-ը, Instagram-ը և WhatsApp-ը օգտատերերի կողմից գնալով ավելի ու ավելի են ընկալվում ոչ որպես «սոցիալական ցանցերում հետաքրքիր ժամանց», այլ որպես պայմանական հարազատ, ով կորցրել է կապը իրականության հետ և դավադրության տեսություններ է պատմում շրջապատող մարդկանց։

Այդուհանդերձ, Մետայի նոր նպատակները դեռևս լիովին պարզ չեն: Ընկերության ողջ ռեբրենդինգն ուղղված էր սեփական մետավերսի զարգացմանը, սակայն մինչ այժմ այդ գաղափարները զգալի աջակցություն չեն գտնում օգտվողների շրջանում։ Ինչպես նշում է New York Mag-ը, Ցուկերբերգը, հավանաբար, ձանձրանում է 18 տարի առաջ իր հիմնադրած ընկերությունից և իր տեսլականը տեղափոխել է ինտերնետի խորքային տարբերակ, որը ցանկանում է զարգացնել: Սակայն ընկերությանը չհաջողվեց իր գաղափարները փոխանցել օգտատերերին, ինչի պատճառով էլ մետավերսի ամբողջ կոնցեպտն այս փուլում ավելի քան սառն է ընկալվում։

Այս ամենը հանգեցրեց նրան, որ կորպորացիան սկսեց կտրուկ կորցնել իր դիրքերը։ Ժամանակին կապիտալիզացիայի չափով աշխարհի վեցերորդ ընկերությունն արդեն դուրս է եկել թոփ 10-ից՝ պարտվելով նույնիսկ չիպեր արտադրող NVIDIA-ին և TSMC-ին, ինչպես նաև ամերիկյան Hathaway-ին և չինական Tencent-ին:

Միաժամանակ Meta-ն չպետք է դուրս մնա ամենաազդեցիկ ընկերությունների ցանկից, կարծում են New York Mag-ի լրագրողները։ Forbes-ի տվյալներով՝ Ցուկերբերգի կարողությունը կազմում է մոտ 74 միլիարդ դոլար, ինչը ավելին է, քան գործարար և քաղաքական գործիչ Մայքլ Բլումբերգի կարողությունը։ Ընկերությունն իր հերթին՝ դեռ շահույթ է ստանում. 2021 թվականի հաշվետվության համաձայն՝ այն կազմել է 39 միլիարդ դոլար։ Այնուամենայնիվ, նույնիսկ սեփական գնահատականներով, Meta-ի շահույթը տեսանելի ապագայում կնվազի, քանի որ ընկերությունը զգալի ներդրումներ է կատարում մետավերսի զարգացման մեջ: Մարկ Ցուկերբերգը բազմիցս հայտարարել է, որ կշարունակի առաջ մղել իր գաղափարները՝ չնայած շուկայի մյուս մասնակիցների և օգտատերերի թերահավատությանը։

Սիրարփի Աղաբաբյան