Համակենտրոնացում, կրեատիվություն, ժամանակը կառավարելու կարողություն՝ սա այն ամենը չէ, ինչին կարող է տիրապետել միշտ համակարգչի մոտ նստած երեխան։ Ինչպե՞ս վատ սովորությունը վերածել խոստումնալից հոբբիի:
- Ընտրեք զարգացող ժանրերի խաղեր
Իհարկե, չպետք է երեխային անկառավարելի թողնել համակարգչի մոտ, բայց պետք չէ նաև նախատել խաղեր սիրելու համար։ Խաղերը կարող են օգտակար լինել: Դրանք բարելավում են գիտակցությունը և մարզում են բազմաբնույթ առաջադրանքների կատարման հմտությունը: Գեյմերները սովորաբար պետք է վերահսկեն թշնամու վարքագիծը, թիմի գործողությունները և իրավիճակը կայքում:
Այսպիսով, Super Mario World-ի և Angry Birds-ի նման խաղերը կսովորեցնեն ձեզ, թե ինչպես արագ արձագանքել խոչընդոտներին, վերլուծել իրավիճակը և մտածել գործողությունների միջոցով մի քանի քայլ առաջ: Դրա շնորհիվ երեխան կարող է բարելավել ճանաչողական հմտություններն ու հիշողությունը՝ օրական 30-45 րոպե անցկացնելով նմանատիպ հարթակներում։ Էֆեկտը նկատելի կլինի մոտ չորս շաբաթից։
- Խնդրեք նրան ստեղծել իր սեփական խաղը
Դա այնքան էլ դժվար չէ. դուք կարող եք գտնել գործիքներ համացանցում մի շարք գործառույթներով: Խաղեր կառուցելու որոշ հարթակներ չեն պահանջում ծրագրավորման լեզուներ: Օրինակ՝ RPG Maker-ի, Game Maker Studio 2-ի կամ GameGuru-ի համար: Հետո, եթե երեխան ձանձրանում է դրանք օգտագործել, նա կարող է անցնել Roblox-ի նման կոնստրուկտորների: Դա անելու համար հարկավոր է սովորել Լուա լեզուն։ Իր հնարավորությունների հավաքածուի առումով այն մոտ է JavaScript-ին՝ մշակողների համար հայտնի գործիքներից մեկին:
Եթե ցանկանում եք ծրագրավորում սովորեցնել 6-8 տարեկան երեխային, ավելի լավ է սկսել տեսողական զարգացման պարզ միջավայրերից, որոնք նույնիսկ կոդ գրել չեն պահանջում: Նման ծրագրերի արտաքին պարզության հետևում կա լուրջ տրամաբանություն, որը թույլ կտա աշակերտին մոտենալ բարդ աբստրակտ ֆունկցիաներին և մաթեմատիկական գործողություններին։
Scratch. Սա ծրագիր է, որտեղ դուք կարող եք միավորել խաղեր, մուլտֆիլմեր, պարզ առաջադրանքներ բլոկներից, ինչպես գլուխկոտրուկը։ Սա նաև համայնք է, որտեղ բոլորը տեղադրում են իրենց նախագծերը: Այս ամենը սովորական դպրոցի ուսումնական ծրագրում չի դասավանդվում։ Scratch-ը ներկայացնում է տեղեկատվություն ուրախ և զվարճալի ձևով, որը մեծապես պարզեցնում է ծրագրային ապահովման աշխատանքը. ծրագիրը պարունակում է մոդուլներ, որոնք ներառում են գործիքները՝ սցենարներ, գրաֆիկա և ձայնային խմբագիր։ Սա լավագույն վերապատրաստման համակարգն է վեց տարեկանից սկսած ծրագրավորողների համար:
Alice. Ինչպես Scratch-ը, Ալիսն օգտագործում է տեսողական բլոկներ, սակայն հնարավորությունների մակարդակն ավելի բարձր է: Այս համակարգը երեխաներին ծանոթացնում է օբյեկտի վրա հիմնված զարգացման 3D ծրագրավորման հայեցակարգերին, որոնք մշակվում են, օրինակ, C ++-ում: Alice-ում ստեղծված խաղերը, անիմացիոն տեսանյութերը և այլ ծրագրեր կարող են տեղափոխվել Java միջավայր, որպեսզի երեխան մոտենա «մեծահասակների» ծրագրավորման լեզուներին։ Նմանատիպ ծրագրերի մասին ավելի մանրամասն կարող եք ծանոթանալ 168.am-ի անդրադարձում։
Միջազգային հայտնի ծրագրերի մասին խոսելուց առաջ պետք է հիշենք նաև հայկական կամ հայկականացված ծրագրերը, որոնք կօգնեն երեխաներին անել առաջին քայլերը ծրագրավորման ոլորտում։
Աղուէս ծրագիրը դպրոցական երեխաների մոտ զարգացնում է ալգորիթմական մտածողությունը։ Ծրագիրը հնարավոր է օգտագործել մաթեմատիկայի, ֆիզիկայի, քիմիայի և այլ ճշգրիտ գիտությունների հիմնարար սկզբունքների ուսումնասիրման, փորձերի մոդելավորման և պատկերավորման, նաև անիմացիայով ուղեկցվող դասերի ձայնագրության, ինտերակտիվ արվեստ և երաժշտություն ստեղծելու համար։ Այս ծրագիրը հնարավորություն է տալիս ստեղծել համակարգչային խաղեր, մուլտֆիլմեր և անիմացիաներ։ Այն թույլ է տալիս սովորել ծրագրավորման հիմունքները՝ պարզապես խաղալով անիմացիոն կերպարների հետ։
Կրիայ-ը ուսուցողական ծրագրային միջավայր է կրիական գրաֆիկայի համար։ Այն թողարկվում է ազատ լիցենզիայով և KDE ուսուցողական նախագծի մաս է` KDE3-ից սկսած։
Եթե թվարկված ծառայությունները բավարար չեն երեխային, նա կարող է անցնել ավելի բարդ մեխանիկայի։ Նա պետք է սովորի ծրագրավորման լեզուներ, ինչպիսիք են C++, HTML և C#: Դրանք հայտնի են Unity հարթակից օգտագործող մշակողների շրջանում: Հետագայում լեզուները կօգնեն երեխային կարիերա սկսել ՏՏ ոլորտում։
Բացի կոդավորումից, երեխան պետք է տիրապետի այլ հմտությունների: Նա պետք է մշակի գործողությունների մանրամասն պլան, սցենար գրի, սաունդթրեք գտնի, կերպարների ձևավորում մշակի: Մեկ մարդու համար, թեկուզ չափահաս, դժվար է ինքնուրույն անել այս ամենը։ Երբեմն դուք պետք է միավորվեք այլ էնտուզիաստների հետ՝ խաղ ստեղծելու համար: Այսպիսով, երեխան կբարելավի հաղորդակցման հմտությունները և, հավանաբար, կհավաքի թիմ, որի հետ նա հետագայում կթողարկի մեկից ավելի հաջող արտադրանք:
- Սովորեցրեք ձեր երեխային կառավարել ժամանակը
Ամեն ինչ լավ է չափի մեջ, այդ թվում՝ համակարգչային խաղերը։ Խրախուսեք ձեր երեխային օգտագործել ժամանակի կառավարման գործիքներ, հատկապես, եթե նա ժամանակ չունի կատարել պլանավորված առաջադրանքները:
Սկզբից թող նա միայն հետևի, թե որքան ժամանակ է նստում համակարգչի մոտ: Ապա առաջարկեք աստիճանաբար կրճատել նրա խաղալու ժամանակը, ասենք, շաբաթական 20 րոպեով: Եվ այսպես շարունակ, մինչև այն հասնի այն սահմանին, որը դուք պլանավորել եք։
Բոլորի համար, ներառյալ՝ երեխայի համար, ավելի հեշտ է հավատարիմ մնալ հստակ ժամանակացույցին, եթե մարդը հասկանում է, թե ինչու է դա անում: Օգնեք երեխային ընտրել նպատակ, որի համար նա կարթնանա առավոտյան, կկատարի առաջադրանքները և ավելի քիչ կհետաքրքրվի TikTok-ով:
Անձնական օրինակը շատ կարևոր է։ Ասացեք ձեր երեխային, թե ինչ նախագծերի վրա եք աշխատում, և ինչ է ձեզ անհրաժեշտ դրա համար: Բացատրեք, թե որոնք են ժամկետները և ինչու չպետք է դրանք բաց թողնել:
- Փնտրեք խաղեր, որոնք հնարավորություն են տալիս պատկերացում կազմել մասնագիտությունների մասին
Օրինակ, The Sims simulator-ը հիանալի գործիք կլինի երիտասարդ ճարտարապետի համար: Խաղը ստեղծվել է 2000 թվականին ճարտարագիտության ուսանողի կողմից՝ կենտրոնանալով բնակարանաշինության գործիքների վրա: Եթե երեխան այլ կերպ մոտենա խաղատների կառուցմանը և մինչ այդ հասկանա, թե ինչպես դասավորել առարկաները, ապա ո՞վ գիտի, գուցե նրան կհետաքրքրի ճարտարապետությունը։
Կան այլ խաղեր, որոնք նրան պատկերացում կտան մասնագիտությունների մասին։ Վարորդական սիմուլյատորները երեխային ցույց կտան, թե ինչի հետ է կանգնելու մեքենա վարելիս: Շրջադարձային ռազմավարությունները, ինչպիսին է Cid Meier’s Civilization-ը, թույլ կտան փորձել պետության ղեկավարի դերը:
Եթե ուզում եք, որ երեխան հետաքրքրվի ծրագրավորմամբ, ապա առաջարկում ենք ծանոթանալ ծրագրավորման հմտությունների զարգացման համար նախատեսված խաղերին 168․am-ի անդրադարձում։
- Օգնեք երեխային բացել հոբբիի մասին բլոգ
Հնարավոր է, որ ձեր երեխան պոտենցիալ բլոգեր կամ ինֆլյուենսեր է: Քննարկեք նրա հետ սոցիալական ցանցերի գործարկումը, որոնք հետո նա կարող է դրամայնացնել: Օրինակ, Սիմստոպիա անունով YouTube-ն ունի 230,000 բաժանորդ: Նա տեսանյութեր է պատրաստում այն մասին, թե ինչպես է տներ կառուցում The Sims 4-ում:
Որոշ բլոգերներ զարգացնում են իրենց ալիքները 5-10 տարի, այնպես որ, թույլ մի տվեք, որ երեխան վախենա ժամանակավոր դժվարություններից:
Եթե երեխան չհրաժարվի հոբբիից, ապա հասուն տարիքում նա կկարողանա վաստակել դրանով։ Նաև նման հոբբին կօգնի նրան տիրապետել կառավարման հիմնական հմտություններին, քանի որ բլոգերը պետք է ստեղծի բովանդակության պլան և փնտրի առաջխաղացման ուղիներ: Ապագայում այս հմտություններն օգտակար կլինեն, եթե երեխան ցանկանում է դառնալ ապրանքների մենեջեր:
Նրան աջակցելու համար նրա հետ ուսումնասիրեք իր սիրելի բլոգերների փորձը: Եթե դուք ճանաչում եք SMM-ով զբաղվող մարդկանց, և նրանք դեմ չեն ձեր երեխայի հետ խորհրդակցելուն, խնդրեք նրանց օգնությունը: Մի մոռացեք սարքավորումների մասին: Գումար խնայելու համար նախ վերցրեք օգտագործված սարքավորումները:
- Խաղի տարրերը մտցրեք իրական կյանք
Օրինակ, համակարգչի վրա գաղտնաբառ դրեք: Արգելափակված գաջեթի կողքին թողեք հուշում, որը երեխան հաստատ կարող է գուշակել։ Կամ լուծման որոնումը վերածեք խաղի։ Գեյմիֆիկացիայի տարրերը կյանքում կօգնեն երեխային ավելի արագ զարգացնել ստեղծագործական հմտությունները։
Գաղտնաբառի լուծումը ձեր երեխային սովորելու հետաքրքրություն առաջացնելու միակ միջոցը չէ: Դուք կարող եք կյանքում կիրառել այլ խաղային մեխանիզմներ, որոնք նկատում են որոշ փորձագետներ: Եթե երեխան ցանկանում է կիթառ սովորել, ներկայացրեք պարգևների և մարտահրավերների համակարգ:
Սիրարփի Աղաբաբյան