Արտեմիս 1 առաքելության շրջանակներում Orion տիեզերանավը Երկիր վերադառնալուց առաջ կատարեց իր հետագծի երկրորդ ուղղումը։ Այդ ընթացքում ինժեներները նավի վրա զբաղված էին սննդի խնդիրը լուծելով։
Դեկտեմբերի 4-ին Orion-ը գործարկել է օժանդակ շարժիչներ արագությունը մեծացնելու համար:
Կանբերայի Deep Space Network ցամաքային կայանից ազդանշան ստանալուց անմիջապես հետո Orion-ը խնդիր ունեցավ իր էլեկտրաէներգիայի բաշխման միավորի (PCDU) հետ, որը անջատեց չորս ավտոմատ հոսանքի սահմանափակիչները, որոնք պատասխանատու էին դրա ներքևի էներգիայի համար: Այս ցածր մակարդակի անջատիչները միանում են շարժիչի և ջեռուցիչի ենթահամակարգերին: Ինժեներները վավերացրել են համակարգը և հաջողությամբ վերակազմավորել են հոսանքով անցնող բաղադրիչները: Արդյունքում՝ էլեկտրաէներգիայի մատակարարման ընդհատումներ չեն եղել։
Թիմն այժմ հետաքննում է, թե արդյո՞ք այս խնդրի հնարավոր պատճառը կապված է հոսանքի կազմաձևման թեստի հետ:
Տիեզերանավը լրացուցիչ տվյալներ է հավաքել՝ օգտագործելով իր օպտիկական նավիգացիոն համակարգը՝ զգայուն տեսախցիկը Լուսնի և Երկրի պատկերների համար:
Նախապատրաստվելով Օրիոնի Երկիր վերադարձին, ՆԱՍԱ-ի թիմն ուսումնամարզական պարապմունք է անցկացրել Խաղաղ օվկիանոսում՝ մոդելավորված տիեզերանավի պարկուճով:
Դեկտեմբերի 5-ին Օրիոնը հնարավորինս կմոտենա Լուսնին՝ թռչելով նրա մակերևույթից 127 կմ բարձրության վրա։ Այն կիրականացնի միացման հետադարձ թռիչք, որը կտևի մոտ 3 րոպե 27 վայրկյան՝ փոխելով տիեզերանավի արագությունը մոտ 1050 կմժ-ով։ Սա առաքելության վերջին խոշոր մանևրն է, որից հետո կմնան դեպի Երկիր հետագծի միայն փոքր ճշգրտումներ։
Ներկայումս Orion-ը Երկրից թռել է 357 հազար կմ, Լուսնից՝ 38 հազար կմ՝ 4950 կմժ արագությամբ։
ՆԱՍԱ-ն նոյեմբերի 16-ին գործարկել է Արտեմիս 1 լուսնային առաքելությունը: Գործարկումը հաջող էր, չնայած այն հանգամանքին, որ նախկինում այն բազմիցս հետաձգվել էր անսարքությունների պատճառով:
Գործարկման հաջորդ օրը Orion-ն ուղարկեց առաջին պատկերը: Նա լուսանկարել է իր սեփական սարքավորումները և Երկրի մասամբ լուսավորված սկավառակը։
Երկրորդ օրը նավն ակտիվացրեց Callisto համակարգը՝ Lockheed Martin-ի տեխնոլոգիական ցուցադրությունը Amazon-ի և Cisco-ի հետ համատեղ:
Թռիչքի երրորդ օրը նավն անցել է Լուսին տանող ճանապարհի կեսը։
Չորրորդ օրն ինժեներները փորձարկել են Wi-Fi փոխանցման տուփը և Orion ռադիատորի համակարգը։
Հինգերորդ օրը տիեզերանավը սկսեց մտնել լուսնային ուղեծիր և հնարավորինս մոտեցավ արբանյակին։
Թռիչքի յոթերորդ օրն առաքելության վերահսկիչները կորցրել են կապն Օրիոնի հետ 47 րոպեով: Այնուամենայնիվ, այն արագ վերականգնվեց։
Գործարկումից 10 օր անց տիեզերանավը հաջողությամբ մտավ Լուսնի շուրջ խորը ուղեծիր։
11-րդ օրը Orion-ը հաղթահարեց տիեզերանավի թռիչքի հեռահարության ռեկորդը (434,5 հազար կմ), որը նախատեսված է մարդկանց տիեզերք ուղարկելու և Երկիր վերադարձնելու համար: 400,171 կմ ռեկորդը սահմանվել է 1970 թվականին Apollo 13 առաքելության ժամանակ։
Առաքելության 12-րդ օրը ՆԱՍԱ-ի ինժեներներն անցկացրել են հերթական պլանավորված աստղային հետագծման փորձարկում Orion-ի վրա, ինչպես նաև շարժիչի թռիչքային փորձարկում:
Թռիչքի 13-րդ օրը տիեզերանավն Արտեմիս-1 առաքելության համար հասել է Երկրից առավելագույն հեռավորությանը` 432,2 հազար կմ։ Սա ռեկորդ է մեքենայի համար, որը նախատեսված է մարդկանց տիեզերք ուղարկելու և վերադարձնելու համար:
Առաքելության 14-րդ օրը ինժեներներն անցկացրել են Orion նավիգացիոն համակարգին աջակցող աստղային հետագծերի ութ պլանավորված փորձարկումներից վեցերորդը: Նրանք ակտիվանում էին տարբեր ջերմային վիճակներում՝ որոշելու համար, թե արդյո՞ք ջերմաստիճանի փոփոխությունները որևէ փոփոխություն են առաջացրել:
Առաքելության 15-րդ օրը ինժեներները սկսեցին դանդաղեցնել Orion-ը, որպեսզի պահպանեն տիեզերանավի հետագիծը, նախքան հեռանալը հեռավոր հետադիմական ուղեծրից:
Առաքելության 16-րդ օրն Օրիոնը մանևր կատարեց Լուսնի շուրջ խորը ուղեծրից իջնելու համար։
17-րդ օրը նավն ավարտեց պլանավորված հետագծի ուղղումը։
18-րդ օրը Օրիոնը նորից մտավ լուսնային ազդեցության ոլորտ, և աստղաֆիզիկոսները հայտնեցին Արտեմիս 1-ի կողմից առաջացած այլ առաքելությունների հետ հաղորդակցման խնդիրներ:
Սիրարփի Աղաբաբյան