Բրիտանացի հետազոտողները փորձ են անցկացրել՝ հասկանալու համար, թե ինչպես կարող է դեմքի օվալը և դեմքի արտահայտությունը ազդել մարդու նկատմամբ ուրիշների վերաբերմունքի վրա։ Պարզվել է, որ կախված արտաքինից՝ մարդիկ կարող են ավելի հարուստ կամ աղքատ տեսք ունենալ։
Գլազգոյի համալսարանի հարցումը ներառել է միայն սպիտակամորթ բնակչությանը: Հարցվածներին խնդրել են որոշել մարդկանց սոցիալական կարգավիճակը՝ ելնելով նրանց դեմքերի մակերեսային պատկերացումներից: Արդյունքում հնարավոր եղավ ստեղծել երկու դիմանկար։ Հարուստն ուներ ավելի նեղ դեմք, բարձրացրած հոնքեր ու բերանի անկյուններ, մոտ տեղակայված աչքեր և բաց մաշկ՝ կարմրավունությամբ։ Հարցվողներն ավելի մեծ վստահություն են ունեցել այս տեսակի մարդկանց նկատմամբ և նրանց ավելի կոմպետենտ են ընկալել։
Աղքատ մարդու դիմանկարն առանձնանում է ավելի լայն այտոսկրերով և հարթ դեմքով, բերանի կախ անկյուններով և մաշկի ավելի մուգ գույնով: Մասնակիցներն ավելի բացասաբար են ընկալել այս տեսակը։ Թեև գիտնականների աշխատանքում սա չի նշվում, բայց երկու մեծահարուստներ՝ Մարկ Ցուկերբերգը և Ջեֆ Բեզոսը, նման են հարուստ մարդու դիմանկարին։ Առաջինը նեղ դեմք ունի, իսկ երկրորդը՝ տաք ու կարմրավուն երանգով դեմքի գույն։ Ավելին, երկուսի աչքերն էլ բավականին մոտ են:
Հետազոտության հեղինակները նշել են, որ նման մակերեսային դատողությունները կարող են հանգեցնել բացասական հետևանքների։ Նման կարծրատիպերը բացատրում են արտաքին տեսքի և մարդկանց սոցիալական կարգավիճակի վերաբերյալ դատողությունների միջև կապը և ազդում այն բանի վրա, թե ինչ են նրանք մտածում ուրիշների մասին, այսինքն՝ աղավաղում են ընկալումները: Արդյունքում՝ նման վերաբերմունքը ոմանց համար կարող է պլյուս լինել, իսկ մյուսների համար՝ մեծ մինուս։ Գիտնականները հույս ունեն, որ իրենց աշխատանքը կօգնի հաղթահարել նման կարծրատիպերը և կանխել դրանց առաջացումը ապագայում, նշվում է համալսարանի կայքում։
Սա միակ հետազոտությունը չէ, որը փորձել է դատել ինչ-որ մեկի հարստության մասին՝ ելնելով արտաքինից: 2017 թվականին Տորոնտոյի համալսարանի ուսումնասիրությունը, որը հրապարակվել է Personality and Social Psychology ամսագրում, ցույց է տվել, որ մարդկանց դեմքերը կարող են որոշել, թե արդյոք նրանք հարուստ են: Փորձի մասնակիցներին խնդրել են օգտագործել իրական մարդկանց լուսանկարներ՝ պարզելու նրանց ֆինանսական հնարավորությունները: Հարցվածները տվել են ճիշտ պատասխաններ՝ 53% ճշգրտությամբ։