«Հիանալի» այլընտրանք Վերին Լարսին. ինչը՞ կփրկի հայ փոխադրողներին. armeniasputnik.am (լուսանկարներ)
Advertisement 1000 x 90

«Հիանալի» այլընտրանք Վերին Լարսին. ինչը՞ կփրկի հայ փոխադրողներին. armeniasputnik.am

Հայ փոխադրողները կարող են օգտվել «Վերին Լարս» հսկիչ անցակետով անցնող ավտոմոբիլային ճանապարհի այլընտրանքով։ Խոսքը դեպի Երևան երկաթգծով` Կովկաս–Փոթի, Նովոռոսիյսկ–Փոթի և այլ նավահանգիստներից մուլտիմոդալ փոխադրման մասին է։

Բայց, եթե Վրաստանում փորձագետներն այս այլընտրանքը հիանալի են համարում, Հայաստանում վրաց գործընկերների լավատեսությունը չեն կիսում՝ երթուղին ոչ այդքան գրավիչ համարելով։

Տրանսպորտային միջանցքի ուսումնասիրությունների կենտրոնի տվյալներով` 2016 թվականին Կովկոս–Փոթի նավահանգիստի միջոցով լաստանավով 10 երթուղի է իրականացվել (127 վագոն, 8 հազար տոննա  բեռ)։  2017 թվականին այդ ցուցանիշը մի քանի անգամ մեծացել է` կազմելով 25 երթուղի` 590 վագոն է տեղափոխվել կամ 36 հազար տոննա բեռ։

«Հայ փոխադրողները կարող էին օգտվել Կովկաս–Փոթի կամ Նովոռոսիյսկ–Փոթի նավահանգիստների լաստանավերով, իսկ այնտեղից արդեն երկաթուղով, բեռները Հայաստան տեղափոխել», – ասաց Տրանսպորտային միջանցքի ուսումնասիրությունների կենտրոնի տնօրեն Պաատա Ցագարեիշվիլին։

Նա հիշեցրեց աշնանը ձեռք բերված այն պայմանավորվածության մասին, որի համաձայն սեպտեմբերի 1-ից տրանսպորտային գերատեսչությունները, ինչպես նաև Երևանի և Թբիլիսիի երկաթուղիները հայտարարել էին Փոթի նավահանգստից Հայաստան փոխադրումների երկաթուղային սակագների իջեցման մասին։

Չեղչը  52% էր կազմում։ Որոշումն ընդունվել էր այն բանից հետո, երբ Վրաստանի իշխանությունները արգելել էին ավտոմեքենայի ճանապարհով ցորեն տեղափոխելը։ Սակայն ավելի ուշ արգելքը հետաձգվել էր մեկ տարով` մինչև 2019 թվականի հոկտեմբերի 1-ը։

Արդեն դեկտեմբերի 1-ից դադարեցվել էր Կովկաս–Փոթի–Կովկաս երթուղով լաստանավային կանոնավոր հաղորդակցությունը։ Այն ժամանակ, ինչպես և այսօր, «Հարավկովկասյան երկաթուղի» ՓԲԸ–ն բեռնափոխադրումների ծավալի նվազումը բացատրում է նրանով, որ 2018 թվականին ընկերությունը, որը  փոխադրում էր ապահովում այս երթուղով, հրաժարվեց ծառայություններ տրամադրել։  «Հարավկովկասյան երկաթուղի»–ն  պայմանավորվածություն ձեռք բերեց այլ ընկերության հետ, սակայն այդ ընկերությունը պայման դրեց. լաստանավը կաշխատի լիարժեք բեռնվածության պայմաններում։

ՀԿԵ–ում կարծում են, որ իրավիճակը կարող է փրկել , եթե հացահատիկը անիվներից ռելսերի վրա տեղափոխվի։ Եթե ցորենն անցնի երկաթուղուն, լաստանավն իր աշխատանքը կվերականգնի կայուն ռեժիմով։ Կբեռնաթափվի նաև «Վերին Լարս» հսկիչ անցակետը։

Ամբողջությամբ՝ armeniasputnik.am